Staráme se správně o své internetové stránky?

V dnešním článku se budeme věnovat tématu internetových stránek z pohledu textového obsahu. Součástí článku je také přehled činností, které můžeme dělat, které je dobré dělat, které musíme dělat a které dělat nemusíme. Článek pojednává o tom jak udržovat naše internetové stránky aktuální, zajímavé a také správně postavené z pohledu marketingu.

Jak to začíná

Vše začíná realizací stránek. Poté co zrealizujeme pro naše klienty internetové stránky a proškolíme adminy v ovládání  stránek, kde se dozví jak na web přidávat a upravovat texty, jak vkládat obrázky, přichází na řadu naplnění stránek počátečním obsahem. Následně se stránky spustí na ostré internetové doméně. V další části si ukážeme, jak dále s webem pracovat.

Přidávání aktualit, novinek

V mnoha realizacích stránek je součástí i možnost přidávat aktuality, novinky. V těchto případech je vhodné, aby si klient stanovil frekvenci v jaké je schopen psát aktuality a následně se tuto frekvenci snažil dodržet. Kolik aktualit je vhodné psát se liší firma od firmy a obor od oboru. V obecném měřítku je ideální mít alespoň 12 aktualit za rok. Frekvence jeden příspěvek za měsíc je dostatečná a je velká šance, že to zvládneme.

Přidávání článků

Pokud máme na svých stránkách možnost psát články, tak opět platí, že vaši návštěvníci stránek ocení, když se na stránkách budou jednou za čas zobrazovat nové články. Frekvence by měla být vyšší, v tomto případě doporučujeme minimálně 24 článků za rok. Můžeme si říci, že je to málo, ale za tři roky je to již 72 článků, za pět let je to 120 článků. Obecně platí, že čím dříve začneme, tak tím dříve dosáhneme počtu, který již bude pro čtenáře zajímavý. Náš systém umožňuje napsat si články tzv. "do foroty", což se realizuje tak, že článek napíšete a nastavíte mu datum zobrazení např. za měsíc. Díky této možnosti si můžete připravit např. 5 článků dopředu. Tato metoda se vyplatí, protože jak se sami všichni dobře známe, tak je lepší tuto činnost dělat nárazově, protože ne vždy se každý měsíc donutíme příspěvek napsat.

Aktualizace textového obsahu

Na webových stránkách máme texty o společnosti, historii, definici našich cílů a vizí, různé doprovodné texty na jednotlivých podstránkách. Změny se také mohou týkat našich postupů, přiložených souborů ke stažení. Do této kategorie úprav patří také změny případných ceníků, kontaktních údajů. Stačí, když jednou za rok zmíněné texty aktualizujeme tak, aby naši zákazníci, ale i potenciální klienti viděli aktuální informace. Uvědomme si, že rozhoduje každá maličkost, jestli získáme zakázku či ji dostane naše konkurence.

Aktualizace referencí

V předchozích odstavcích jsme si uvedli oblasti, které si zaslouží průběžné změny. Pokud máme na stránkách zpracované reference nebo referenční projekty, tak minimálně jednou za rok, ideálně dvakrát do roka je vhodné aktualizovat reference a zpřístupnit tak vašim klientům ukázku vaší práce. Pokud můžeme naše reference prezentovat, tak je to jedna z klíčových informací která vede klienty k tomu jestli si u nás službu objednají či půjdou ke konkurenci.

Aktualizace služeb

Minimálně jednou za rok je vhodné si sednout, promyslet si, jak jsme změnili portfolio našich služeb, jaké nové služby či produkty nabízíme, které jsme naopak ukončili a upravili popis u služeb stávajících.

Aktualizace fotogalerií

Pokud máme na internetových stránkách fotogalerii, tak stačí, když jednou za rok tuto galerii aktualizujeme o nové fotografie. Fotogalerie se může týkat vaší provozovny, vašich výrobků, referenčních projektů.

Realizovat změny obsahu svépomocí nebo zadat někomu jinému?

Někteří naši klienti si zvládají výše zmíněné aktualizace dělat sami, některým klientům se o výše zmíněné staráme my. Pro klienty je výhodné tuto práci nechat na nás, protože se mohou starat o svoje podnikání. Předávají nám na naše vyžádání obecné informace, případně fotografie a na nás je abychom texty upravili a následně přidali na stránky.

V dalším článku volně navážeme na téma tohoto článku a ukážeme si jak provedené změny stránek jednoduše propagovat na sociálních sítích.

Více informací najdete v článku Jak využít sociální sítě pro propagaci změny obsahu našich stránek.

Líbí se vám tento článek? Autora článku potěší, když ho nasdílíte na svém ico.
Další články
V článku se blíže podíváme na termín „Infografika“, vysvětlíme si co slovo znamená, jak se dá infografika využít při našem podnikání a to z interního pohledu, t...
192
V dnešním článku vás necháme „tak trochu“ :) nahlédnout na to, jak u nás ve společnosti probíhá realizace loga. Článek je zajímavý pro zvědavého čtenáře, kteréh...
192
V dnešním článku se blíže podíváme na corporate design neboli „jednotný vizuální styl“. Obsah článku bude zajímavý pro čtenáře, kteří mají svoji společnost nebo...
192
Článek se blíže věnuje tématu analýzy existujícího projektu a analýzy proveditelnosti projektu. V první části se podíváme na analýzu již existujícího projektu, ...
192
Dnešní článek si klade za cíl představit pojem 2D promo video, ukázat rozdíl oproti klasickému videu, které vídáme na internetu, v televizi a hlavně ukázat jaké...
192
V dnešním článku vám v obecné rovině představíme problematiku zpětných odkazů, zdravého odkazového profilu, etických a neetických technikách získávání zpětných ...
192